

Pre neki dan sam okrenula koleginicu da joj saopštim dobre vesti vezano za projekat koji je osmislila. Slaaaay, odgovorila mi je. Prethodnih godinu dana sam više puta pomislila da ako još jednom budem čula reč slay u nečijem svakodnevnom vokabularu, možda se konačno budem spakovala za neki silent retreat u divljini. Ipak, njen iskreno entuzijastičan slaaaay je bio zarazan. Spustila sam telefon i u moru obaveza osvestila da je njeno zadovoljstvo oko jednog malog poslovnog uspeha preneto i na mene. Navikla sam se na to da jurim, trčim, uvek razmišljam o sledećem projektu, ideji, predlogu. Zaboravila sam kako izgleda kada staneš i uživaš u toku haosa. U tome me podučavaju moje koleginice koje pripadaju generaciji Z.
GEN Z • O slobodi i željom za više
Najmlađa među njima je sada napunila dvadeset godina, Gen Z u pravom smislu tog naziva. Radna etika joj je zavidna, screen time joj prelazi preko deset sati dnevno (zastrašujuće) i izbacuje kreativne ideje u petoj brzini. Ujedno, ne plaši se da kaže šta misli (nekad bez takta) i da traži to što zaslužuje. Ovo nije prvi put da sam se susrela sa takvim kvalitetima kod pripadnika Gen Z generacije.
Možda su rođeni sa tim? Možda je do činjenice da ne znaju za život bez interneta i mobilnih telefona? Možda je do toga što su gledali nas kako se lomimo (u poslu, životu) i sada im ne pada na pamet da ponavljaju iste te greške.
Često pomislim da su, bez obzira na to koliko ih zarobljava svet TikTok-a i telefona, oni zaista slobodni. Takt može da se nauči, ali ta besprekorna sloboda, to samovrednovanje, to malo teže. Volela bih da sam u ranim dvadesetim godinama imala više hrabrosti i samopouzdanja, umesto da sam ga tokom celih dvadesetih postepeno (i mučno) gradila. Upravo zbog toga mi je posebno inspirativno kada vidim da je to što je meni nedostajalo, ne samo meni nego mnogim milenijalcima, jedan prepoznatljiv pečat generacije Z.
Gen Z zahteva više. Nije dovoljna osrednjost, ni linija manjeg otpora. Zahtevaju više od drugih i samim time, daju više od sebe. Ne štede se. Svetski brendovi koji decenijama vladaju tržištem morali su da prilagode pristup poslovanju zbog toga što neke stvari prosto više ne prolaze, a Gen Z sada postaje nova generacija potrošača. Ne padaju na jeftine fore. Njih konzumiraju samo radi zabave, ali ni slučajno ozbiljno. Žele više – od posla, partnera, zajednice, društva. I spremni su da urade šta je do njih da to i dobiju, čak i da se bajsem vozaju do Strazbura.
Welcome to Z CLUB
Pored najlepših fantazija o modi, lepoti, putovanju, klopi i enterijeru, Journal je mesto gde ćemo nastaviti da čitamo iskrene i autentične priče. Svi želimo lepotu u životu (kako izgleda za svakoga je potpuno individualna stvar), ali retko čujemo o tome kako smo je postigli i kako je održavamo, posebno u kulturi koja se stalno menja i iznova oblikuje.
Z CLUB je novi odeljak koji će biti posvećen upravo generaciji koja ponovo ispisuje pravila. Kako, zbog čega, gde oni greše u tom putu i gde ispravljaju naše greške. Jedno je sigurno – uz Gen Z nam nikada nije dosadno. Slay.
