Vikend u bioskopu: Izdvajamo filmove koje ne treba da propustite na velikom platnu
Vikend u bioskopu: Izdvajamo filmove koje ne treba da propustite na velikom platnu

Vikend u bioskopu: Izdvajamo filmove koje ne treba da propustite na velikom platnu

Ako ovog (produženog) vikenda ostajete u Beogradu, a slobodno vreme vam dozvoljava da izdvojite par sati za uživanje u omiljenim aktivnostima – onda je odlazak u bioskop nesumnjivo na agendi. Zato donosimo preporuke za četiri ostvarenja koje se trenutno nalaze na repertoarima, a koje treba da pogledate na velikom platnu.

Dobar šef (šp. El buen patrón), r. Fernando León de Aranoa

Bioskopski vikend-maraton započinjemo španskim ostvarenjem Dobar šef, koji stiže u naše bioskope sa par godina zakašnjenja. Film reditelja Fernanda León de Aranoe izašao je 2021. godine, nakon čega je doživeo zavidan uspeh među domaćom španskom publikom – i kritikom, koja ga je nagradila sa tri nagrade Goya (aka španskog ekvivalenta britanskim BAFTA), a dobio je i Evropsku filmsku nagradu (aka evropskog Oskara) za najbolju komediju. I zaista, onako kako to samo španski autori umeju, de Aranoa koristi humor kako bi uspostavio ironičan, duboko kritičan stav prema kontroverznim načinima poslovanja „šefova starije generacije“. Njihov predstavnik u ovom filmu je Javier Bardem, u (još jednoj) izvanrednoj izvedbi prepredenog, politički korumpiranog i moralno dvoličnog rukovodioca jedne građevinske kompanije.

Jadna stvorenja (eng. Poor Things), r. Yorgos Lanthimos

Otkada je osvojio Zlatnog lava u Veneciji, a onda došao i na Festival autorskog filma, pa osvojio i 11 nominacija za Oskara, Jadna stvorenja predmet su mnogih filmofilskih razgovora. I nije bez razloga, s obzirom na to da je novo delo grčkog reditelja Yorgosa Lanthimosa povratak u njegov alegorijski, apsurdan i kritički osvešćen univerzum. Ovog puta, priča je posvećena Belli Bexter, u maestralnoj izvedbi Emme Stone, neobičnoj ženi koja mora da se uči životu ispočetka. U tome joj pomažu trojica muškaraca, odnosno Willem Defoe, Mark Ruffalo i Ramy Youssef – pa ipak, Bella postaje kovačica sopstvene sudbine. Na taj način, Lanthimos dostavlja feministički osvrt na društvena očekivanja i koordinantne sisteme u kojima žene stasavaju, postavljajući pitanje o mogućnostima njihove emancipacije.

Anselm, r. Wim Wenders

Proslavljeni i voljeni nemački sineasta Wim Wenders na kratko je zapostavio svoju karijeru dugometražnog reditelja – ipak, protekla godina označila je njegov povratak u bioskopske sale i donela čak dva nova filma. Savršene dane mogli ste da pogledate na Festivalu autorskog filma – ukoliko ste ikako uspeli da dođete do karte. Anselm, dokumentarno ostvarenje o nemačkom slikaru i vajaru Anselmu Kieferu, nakon premijere na DOK #6, sada možete gledati u bioskopima. Nemački reditelj ponudio je (možda i prvi) primer pravilne upotrebe 3D tehnologije u filmskom stvaralaštvu – s obzirom na to da ona odlično služi prikazivanju meditativnih skulptura i slika kakve stvara nemački umetnik. Filozofska razmatranja, kakve Wenders redovno utka u svoje filmove, ovde su dodatno naglašena upravo zbog tematike Kieferovih dela.

Ferari (eng. Ferrari), r. Michael Mann

Ukoliko biste se ovog puta radije prepustili holivudskoj zabavi, onda nabavite karte za Ferari. Michael Mann donosi biografsku priču o čuvenom tvorcu prvog trkačkog automobila – dramatičnu i uzbudljivu epopeju o uspehu, ambiciji i slavi. Adam Driver podsetio se lekcija italijanskog izgovora i izneo upečatljiv performans u ulozi Enza Ferrarija. Društvo mu pravi Penelope Cruz, kao supruga Laura Ferrari. Filmom se vraćamo u 1957 – godinu kada automobilska imperija italijanskog inžinjera doživljava veliku krizu, koja ga navodi na rizične poduhvate. Iako ima svojih nedostataka, filmska priča garantuje uzbudljivu dvočasovnu vožnju u bioskopskoj sali.

Foto: IMDb

Učitati još
Zatvori