![Vikend u bioskopu: Izdvajamo filmove koje ne treba da propustite na velikom platnu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2024/02/MV5BNjdmOTAxNjYtZGU4OS00NGMyLWJiN2MtMGQ1M2I1ZWQxMDk0XkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ@@._V1_-1080x720.jpg)
![Vikend u bioskopu: Izdvajamo filmove koje ne treba da propustite na velikom platnu](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2024/02/MV5BYzczYjE5NzktMWUyNy00ODlmLWE1MDctMWY4OTcyODVkY2ViXkEyXkFqcGdeQXVyMDYyNzE0NQ@@._V1_.jpg)
Vikend u bioskopu: Izdvajamo filmove koje ne treba da propustite na velikom platnu
Ako ovog (produženog) vikenda ostajete u Beogradu, a slobodno vreme vam dozvoljava da izdvojite par sati za uživanje u omiljenim aktivnostima – onda je odlazak u bioskop nesumnjivo na agendi. Zato donosimo preporuke za četiri ostvarenja koje se trenutno nalaze na repertoarima, a koje treba da pogledate na velikom platnu.
Dobar šef (šp. El buen patrón), r. Fernando León de Aranoa
Bioskopski vikend-maraton započinjemo španskim ostvarenjem Dobar šef, koji stiže u naše bioskope sa par godina zakašnjenja. Film reditelja Fernanda León de Aranoe izašao je 2021. godine, nakon čega je doživeo zavidan uspeh među domaćom španskom publikom – i kritikom, koja ga je nagradila sa tri nagrade Goya (aka španskog ekvivalenta britanskim BAFTA), a dobio je i Evropsku filmsku nagradu (aka evropskog Oskara) za najbolju komediju. I zaista, onako kako to samo španski autori umeju, de Aranoa koristi humor kako bi uspostavio ironičan, duboko kritičan stav prema kontroverznim načinima poslovanja „šefova starije generacije“. Njihov predstavnik u ovom filmu je Javier Bardem, u (još jednoj) izvanrednoj izvedbi prepredenog, politički korumpiranog i moralno dvoličnog rukovodioca jedne građevinske kompanije.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2024/02/MV5BMTZmZTE3OTEtY2Q0Yi00Y2I0LTgxODktMTkyNzQxMjVmMjQ1XkEyXkFqcGdeQXVyMzExODEzNDA@._V1_-1080x736.jpg)
Jadna stvorenja (eng. Poor Things), r. Yorgos Lanthimos
Otkada je osvojio Zlatnog lava u Veneciji, a onda došao i na Festival autorskog filma, pa osvojio i 11 nominacija za Oskara, Jadna stvorenja predmet su mnogih filmofilskih razgovora. I nije bez razloga, s obzirom na to da je novo delo grčkog reditelja Yorgosa Lanthimosa povratak u njegov alegorijski, apsurdan i kritički osvešćen univerzum. Ovog puta, priča je posvećena Belli Bexter, u maestralnoj izvedbi Emme Stone, neobičnoj ženi koja mora da se uči životu ispočetka. U tome joj pomažu trojica muškaraca, odnosno Willem Defoe, Mark Ruffalo i Ramy Youssef – pa ipak, Bella postaje kovačica sopstvene sudbine. Na taj način, Lanthimos dostavlja feministički osvrt na društvena očekivanja i koordinantne sisteme u kojima žene stasavaju, postavljajući pitanje o mogućnostima njihove emancipacije.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2024/02/MV5BNjdmOTAxNjYtZGU4OS00NGMyLWJiN2MtMGQ1M2I1ZWQxMDk0XkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ@@._V1_-1080x720.jpg)
Anselm, r. Wim Wenders
Proslavljeni i voljeni nemački sineasta Wim Wenders na kratko je zapostavio svoju karijeru dugometražnog reditelja – ipak, protekla godina označila je njegov povratak u bioskopske sale i donela čak dva nova filma. Savršene dane mogli ste da pogledate na Festivalu autorskog filma – ukoliko ste ikako uspeli da dođete do karte. Anselm, dokumentarno ostvarenje o nemačkom slikaru i vajaru Anselmu Kieferu, nakon premijere na DOK #6, sada možete gledati u bioskopima. Nemački reditelj ponudio je (možda i prvi) primer pravilne upotrebe 3D tehnologije u filmskom stvaralaštvu – s obzirom na to da ona odlično služi prikazivanju meditativnih skulptura i slika kakve stvara nemački umetnik. Filozofska razmatranja, kakve Wenders redovno utka u svoje filmove, ovde su dodatno naglašena upravo zbog tematike Kieferovih dela.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2024/02/MV5BZWE2OWFiNzgtY2Q1NC00YzllLWFkMmItMDQzM2Y2MWE3ZDY5XkEyXkFqcGdeQXVyMjI5NjM0OTQ@._V1_-1080x720.jpg)
Ferari (eng. Ferrari), r. Michael Mann
Ukoliko biste se ovog puta radije prepustili holivudskoj zabavi, onda nabavite karte za Ferari. Michael Mann donosi biografsku priču o čuvenom tvorcu prvog trkačkog automobila – dramatičnu i uzbudljivu epopeju o uspehu, ambiciji i slavi. Adam Driver podsetio se lekcija italijanskog izgovora i izneo upečatljiv performans u ulozi Enza Ferrarija. Društvo mu pravi Penelope Cruz, kao supruga Laura Ferrari. Filmom se vraćamo u 1957 – godinu kada automobilska imperija italijanskog inžinjera doživljava veliku krizu, koja ga navodi na rizične poduhvate. Iako ima svojih nedostataka, filmska priča garantuje uzbudljivu dvočasovnu vožnju u bioskopskoj sali.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2024/02/MV5BYzczYjE5NzktMWUyNy00ODlmLWE1MDctMWY4OTcyODVkY2ViXkEyXkFqcGdeQXVyMDYyNzE0NQ@@._V1_.jpg)
Foto: IMDb