Šta Formula 1 i modna industrija imaju zajedničko?
Šta Formula 1 i modna industrija imaju zajedničko?

Šta Formula 1 i modna industrija
imaju zajedničko?

Kratko i jasno – clout chasing. Kritički izraz vezuje se za subjekat koji nastoji da stekne što veći uticaj koristeći se manipulativnim mehanizmima udruživanja sa poznatijim ili popularnijim od sebe. U prevodu – ustaljena marketinška igra. Formula 1 donedavno je bila namenjena usko targetiranoj populaciji i zakletim fanovima najbržeg sporta – nešto poput tenisa, da bi fast forward to today trka u Majamiju, koja se održala proteklog vikenda, bila više skup popularnih zvanica, nego borba za poene u sportu koji ne prašta greške, ali prašta put komercijalizacije u kojem se ne tako laganim koracima kreće. A gde je clout tu su i modni znalci.

Prepoznavši uspon popularnosti Formule 1, modni brendovi uočili su dovoljnu korist za sebe i svoje (potencijalne) potrošače i kreirali F1 inspired kolekcije ili pak zvanične kolaboracije sa timovima, izuzimajući one sportske. Pa smo tako ove godine prvo svedočili high street kolekciji H&M-a, zatim Tommy Hilfiger x Mercedes kampanji sa Lewsiom Hamiltonom i Georgeom Russellom u glavnim ulogama, pa i Palm Angels x Haas kolaboraciji za koju priznajemo jedan jedini epitet – Fast Fashion.

Formula 1 modno ubrzanje

Tommy Hilfiger x Mercedes-AMG Petronas F1

Američki dizajner Tommy Hilfiger i njegova istoimena modna kuća udružili su snage sa osnivačem brenda AwakeNY, Angelom Baqueom, a pod vođstvom Mercedes-AMG Petronas tima Formule 1 kreirali kolekciju inspirisanu motosportom koja kombinuje senzibilitet uličnog stila i prepoznatljivog Hilfiger vizuelnog identiteta. Kampanja prati priče sedmostrukog šampiona Formule 1 Lewisa Hamiltona i njegovog mlađeg timskog kolege Georgea Rusella na njihovim individualnim putovanjima. Iza fotografija stoji Adrienne Raquel, a kratak video snimak potpisuje Anthony Prince Leslie. U kampanji imamo priliku da vidimo i razervnog vozača Mercedesa koji je do prošle godine vozio za Haas F1 tim, Micka Schumachera. Kolekcija je lansirana uoči Velike nagrade Majamija.

Palm Angels x MoneyGram Haas F1

Nakon dugonajavljivane Palm Angels x Moneyram Haas F1 kolaboracije još od novembra prošle godine, taman na vreme pred više predstavu, nego trku u Majamiju predstavljena je prva kolekcija italijanskog streetwear brenda i jedinog aktuelnog američkog tima Formule 1. Osnivač brenda Francesco Ragazzi potvrdio je gotovo sve ono što smo na samom početku postavili kao tezu objašnjavajući da moda napreduje onda kada stimuliše novu publiku, a ne dok se obraća „staroj gomili“ i da upravo ova saradnja to omogućava njegovom brendu. Bilo kako bilo, kolekciju karakteriše specijalna edicija Miami Grand Prix majica, kao i dukseve, jakne, trenerke i majice kratkih rukava u crvenim i crnim tonovima sa Haas logotipima.

Foto: Instagram

Učitati još
Zatvori