Journal.rs
Roze-oktobar-2025-Unsplash

Roze oktobar se završava, a ovo su projekti, brendovi i događaji koji su nam ove godine podigli svest o raku dojke

Roze oktobar se završava, ali njegove poruke i pouke nosimo i u novembar. Sve je počelo sa septembarskom završnicom i skupom Journal tima na Adi Ciganliji, a povodom Race for the Cure 2025 događaja. Beograd je od jutra do popodnevnih časova bio središte pozitivne energije, dobre atmosfere, međusobne podrške, solidarnosti i poštovanja. Race for the Cure (2025) događaj pomaže organizacijama i bolnicama koje se bave karcinomom dojke da prikupe novčana sredstva i podignu svest javnosti o karcinomu dojke. Istovremeno, ovaj događaj najavio je početak ružičastog oktobra. Odnosno, meseca koji u fokus stavlja izraz: Sve za jednu, jedna za sve.

Neki su trčali 8 km, dok su se drugi opredelili za šetnju od 3 km. Ali, misija je bila ista – Svakim korakom podržavamo jedni druge. Zajedno u borbi protiv raka dojke.

Program manifestacije uključivao je otvaranje RFTC seoceta, kao i zajedničko zagrevanje učesnika. Nakon svečanog otvaranja je počela trka koja je uključivala jedan krug oko Ade, dok je šetnja započela nešto kasnije. Naposletku, usledila je dodela nagrada, kao i svečano puštanje roze balona u čast ženama koje su izgubile bitku sa rakom dojke. Celu priču oblikovala je Grand kafa, koja nam je uz domaću kafu serviranoj u ružičastim šoljama dala potrebnu energiju za ovaj događaj.

Grand kafa nas je takođe podsetila da imamo vremena za pregled.

Ovog oktobra, Grand kafa je obeležila jubiljej, odnosno pet godina otkad je uvela ovu kampanju pod poznatim sloganom Ne gledaj u šolju, pregledaj se! Kampanja nosi veoma snažan podsetnik. To je podsetnik žena na važnost preventivniih pregleda. Grand kafa je među prvim kompanijama u Srbiji koja je prepoznala značaj ove teme i jedna je od retkih kompanija koja i konkretno obezbeđuje sredstva za rad i održavanje mobilnog mamografa. Zahvaljujući tome, sve veći broj žena može da obavi besplatan pregled.

Ovo je prepoznatljiva inicijativa koju su podržale i poznate ličnosti iz našeg javnog života.

Neke od njih su pevačica Marije Šerifović, glumica Anđelke Prpić i atletičarka Ivana Španović. One iz godine u godinu podseća žene da briga o zdravlju mora da bude prioritet. Zaštitno lice ovogodišnje kampanje je Marija Kilibarda, jedna od omiljenih TV voditeljki na domaćoj sceni, koja je pozvala sve pripadnice ženskog pola da izdvoje dragoceno vreme za pregled. Kroz akciju besplatne mamografije, koju u okviru projekta sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije Dr Milan Jovanović Batut, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja, do sada je pregledano više od 45.000 žena.

Ovog Roze oktobra, nismo samo trčali i šetali zarad podizanja svesti o raku dojke.

Ženski centar Milica je i ove godine, po 11. put organizovao kampanju Daj pedalu raku. Ovog oktobra, Daj pedalu raku je bila ujedinjena sa nacionalnom kampanjom Ne bez nje, čime se simbolično obeležava mesec borbe protiv raka dojke širom Srbije i regiona. Zajednički cilj jeste promocija zdravih životnih navika, podizanje svesti o značaju redovnog skrininga i preventivnih pregleda dojki i reproduktivnih organa. Promoviše se i pružanje podrške ženama u borbi protiv raka.

Manifestacija se održala u brojnim gradovima Srbije. Program je okupio građane svih uzrasta, stručnjake i organizacije, sve sa zajedničkim ciljem da se podigne svest o značaju prevencije i redovnih pregleda. Poslata je i snažna poruka koja po prvi put stavlja u fokus muškarce i njihovu ključnu ulogu u pružanju podrške ženama. Poseban akcenat se stavlja na podsećanje na važnost skrininga i redovnih pregleda, uz zajedničku poruku da je borba protiv raka odgovornost celog društva.

Pink Box

U trenucima kada nešto što ne možeš da kontrolišeš menja oblik tela u kom živiš od kad znaš za sebe, sve vreme je prisutan pritisak društva, kroz neme osude, nedostatak poverenja i sve one koji biraju da okrenu glavu.

U znak podrške svim ženama koje su se susrele sa bolešću raka dojke i podizanja svesti, kreirali smo prvi Journal Pink Box.

Isti će od sada pa nadalje postati sastavni deo naše godišnje agende. Ružičasti prvenac potpisuje svetski priznata umetnica Marina Marković, čije stvaralaštvo vizuelno prati fenomen ženstvenosti – momente nesigurnosti, otuđenosti tela, odnosa sa ženskom zajednicom ali i povratka svoje moći. Lepota kao fenomen i koncept žene kroz vizuru bića koje udovoljava svima koje poznaje i ne pozaje datira od najranijeg prepoznavanja ženstvenosti. Često je gledamo kroz tuđe oči, vidimo njenu snagu u onome što nismo i sebe teretimo na mnogim poljima. Poput nekog urođenog mazohizma, trudimo se da budemo ženstvene i savršene po tuđim pravilima – u tuđoj igri. Pored toga što nismo naučene da govorimo kada nam je teško, kada nas boli i kada nismo one koje mogu sve, ne govorimo dovoljno ni o onim procesima koji umeju da stanu na put toj ženstvenosti koju nam nameće društvo. Bolest raka dojke se i dalje tretira kao tabu tema. Nemoć i sram neretko čine ključne osećaje kod većine žena koje su se suočile sa ovom bolešću, kao da su je same sebi zacrtale. Ovog Roze oktobra, misija je glasila – osnažiti i podržati.

Žensko osnaživanje dolazi i uz nešto tišu, a zapravo veoma glasnu podršku.

Podršku koja ističe da se osećamo dobro i samouvereno, bez obzira na sve. Brendovi Garnier, Always, L’Oréal i Lindex su se pobrinuli za to i ove godine. Zahvaljujući Garnieru, znali smo kako da nam good hair day bude svakog dana, bez obzira na sve.

Kvalitetna nega je uvek imperativ kada je reč o kosi, a naročito kada je u pitanju oštećena kosa. Iako su uzročnici oštećenja različiti, cilj je uvek isti – pronaći način da se ona minimalizuju. Garnier Fructis SOS Damage Eraser 10u1 krema za kosu bez ispiranja je obogaćena obnavljajućim keratinskim kompleksom sa biljnim keratinom. Namenjena svim tipovima oštećene kose, Garnier Fructis SOS Damage Eraser 10u1 krema bez ispiranja nanosi se na mokru ili suvu kosu. I to na dužinu krajeve. Zahvaljujući formulaciji i sastojcima, ova krema vraća mekoću i sjaj suvoj i gruboj kosi. Takođe, pruža anti frizz efekat i lakše raščešljavanje bez petljanja i lomljenja kose. Pored toga, ona kosu štiti od vlage i intenzivno je hrani. No, sve to čini bez otežavanja. Garnier se postarao da se osećamo dobro u svojoj koži i ovog oktobra.

L’Oréal se sa proizvodima iz Glycolic Gloss takođe uklopio u Roze oktobar.

Glycolic Gloss je prva linija za kosu bez sjaja brenda Elseve koja pruža intenzivnu glatkoću i dugotrajni sjaj. Formula obogaćena glikolnom kiselinom zaglađuje vlasi i zatvara otvorene kutikule, istovremeno vraćajući kosi njen sjaj. Kosa je trenutno mekša i sjajnija. Elseve Glycolic Gloss obezbeđuje dugotrajnu blistavu transformaciju kose koja traje čak i do 10 šamponiranja. Prelepe roze bočice šampona dodatno su kompletirale celu logiku ove priče – u čijoj je srži samopouzdanje i dobar osećaj u sopstvenom telu, bez obzira na sve.

S druge strane, brend Always je kreirao nove Always Ultra proizvode.

Always uvek osluškuje potrebe žena i upravo zato je kreirao nove Always Ultra proizvode. Always Ultra Night ulošci donose poboljšanu moć upijanja i površinski sloj koji je mekši nego ikada ranije. Ovi ulošci su takođe znatno duži u poređenju sa standardnim Always Ultra ulošcima veličine 1, tako da pružaju pouzdanu zaštitu i miran san bez kompromisa čak i tokom ciklusa. U našem Pink Box-u su se našli upravo oni – i postarali se da nas udobnost prati i tokom oktobra.

Lindex je takođe tu da (tokom Roze oktobra) pruži komfor.

Lindexova PINK kampanja je uvek posebna – a ovog oktobra, obeleženo je 11 godina od početka misije brenda. Podizanje svesti o raku dojke, o važnosti prevencije i samopregleda, i o tome da briga o sebi nije sebičnost, već hrabrost. Lindex je prvi modni brend koji je odlučio da javno progovori o temi koja se pre toga često gurala pod tepih. I to ne kroz prazne slogane, već kroz stvarne akcije, podršku istraživanjima i kroz dizajn koji spaja lepotu i poruku. Danas, kada biramo brushalter, više ne gledamo samo u ogledalo, gledamo i u sebe. Podsećamo se da svakog meseca treba da uradimo samopregled, da razgovaramo o temama koje su važne i da ohrabrimo i druge žene da to učine. A za odabir pravog brushaltera – okrenite se ovom tekstu.

Lindex nas neprestano podseća na važnost brige o sebi.

Ovoga puta, brend je upotpunio prvi Journal Pink Box cegerom, vodootpornim rukavicama, ogledalcem i uputstvom za samostalni pregled dojki. Uživajte u hladnim danima bez brige o promrzlim rukama. Lindex rukavice donose savršenu ravnotežu između funkcionalnosti i udobnosti – mekane, tople i vodootporne, sa finom flis postavom i reflektujućim detaljima koji dodaju notu stila. Zahvaljujući 3MTM ThinsulateTM izolaciji i BIONIC-FINISH® ECO završnoj obradi, ruke ostaju suve, zaštićene i spremne za sve zimske trenutke. Od šetnje ili skijanja, do tople šolje kafe napolju. Lindex ceger i ove sezone nosi snažnu poruku. Pored toga što je praktičan, ovaj proizvod nas podseća na važnost zajedničke borbe i istrajnosti. ‍ Ogledalce predstavlja mali podsetnik da svakog dana sebi kažete koliko ste veličanstvene – spolja i iznutra. Preventivni pregledi su obaveza, te je Lindex prvi Journal Pink Box upotpunio i priručnikom za samostalni pregled dojki. Odnos koji imamo sa sopstvenim telom je onaj na kom treba da radimo svakodnevno.

Za brend UNIQA, snaga i zdravlje žena su inspiracija.

One su i vrednosti kojima se brend vraća svakog oktobra. Ove godine, u okviru Pink Box-a, UNIQA je obezbedila vaučer za besplatan pregled dojki. To je deo misije podizanja svesti o prevenciji i pružanja podrške svakoj ženi kroz osećaj sigurnosti i zaštićenosti. UNIQA je tu i za osiguranje koje ima brojne benefite. Osnovni paket korisnicima obezbeđuje vanbolničko lečenje, specijalističke i preglede lekara opšte prakse, te dijagnostiku. Tu su i laboratorijske analize, sanitetski prevoz u hitnim slučajevima. Sve medicinske usluge od 1.000 do 2.000 evra.

Premija oko 25 evra mesečno, odnosno 300 evra godišnje praktično je trostruko veći benefit sa finansijskog aspekta. Sa zdravstvenog – neprocenjiv.

Ove godine, UNIQA osiguranje je uvela nov, potpuno besplatan servis. On je za sve nove korisnike privatnog zdravstvenog osiguranja. Reč je o Telemedicini, odnosno online konsultacijama sa doktorom. Uz uslugu Telemedicine možete da dobijete medicinske savete i konsultacije iz udobnosti svog doma. I to – u terminu koji sami birate.

Foto: Unsplash / Journal / Promo / Pixabay / Instagram (@zenski_centar_milica)