Da li ste znali da naše omiljene žitarice mogu biti vodeće mirisne note u parfemima? Jedna od njih je i pirinač, sastavni deo brojnih azijskih jela, ali i sastojak koji i te kako primenjujemo u domaćoj kuhinji. Nakon što smo pronašli omiljene parfeme sa mirisnom notom narandže, mleka i ljubičice, na red je došao i pirinač.
Ova nota postaće favorit ljubiteljima čistih i nežnih parfema, pravi izazov za one koji vole da eksperimentišu sa gurmanskim notama i osveženje onima koji tragaju za savršenim letnjim mirisom. Verovali ili ne, pirinač je idealna nota za leto – lagan, čist i nežan. No, veoma je bitno razgraničiti dve kategorije parfema koji poseduju mirisnu notu pirinča – one koji mirišu na proces pripremanja pirinča i one koji ga poseduju ko jednu od srednjih, otvarajućih ili bazičnih nota, gde mogu dominirati i ostali mirisi. U nastavku teksta izdvajamo pionire obe kategorije i ne sumnjamo da će se većina naći i u vašoj shopping korpi.
Zašto želimo da mirišemo jestivo?
Hrana je postala modni marketinški trik i provodadžija luksuza u 2025. godini, kada je recesija na toliko nivoa slomila čovečanstvo. Ništa drugačije nije ni u svetu parfema. Očigledno je da brendovi pronalaze ljudska čula kao jednu od ključnih inspiracija, te se fokusiraju na interpretaciju proizvoda koje jedemo i mirišemo. Iako sada žive vrhunac popularnosti, gurmanski parfemi su voljeni decenijama, a jedan od ključnih segmenta ove konekcije je osećaj poznatog – miris doma, omiljene hrane, pekare na kraju ulice i specijaliteta destinacije koju smo mesecima želeli da posetimo. Pored toga što prelepo mirišu, gurmanski parfemi obećavaju doživljaj i kreiraju nostaglični portal – podsećajući nas na mirise hrane iz detinjstva ili omiljeni desert.
Azijski brendovi kao vodeća kategorija
Parfemi sa mirisnom notom pirinča popularni su na azijskom tržištu već neko vreme. Korejski brend KST SCENT i miris Rice Cake prva su pomisao mnogih na parfeme sa pomenutom notom. Nažalost, parfeme ovog brenda je teško nabaviti čak i putem inostranih parfemskih sajtova. J-Scent je japanski brend koji poseduje nekolicinu veoma interesantnih mirisa koji selektuju pirinač kao vodeću notu. Parfemska kuća iz Hong Konga, One Day, je takođe jedna od prvih asocijacija na parfeme sa mirisnom notom pirinča, a miris Taipei koji savršeno pristaje ovoj kategoriji polako postaje viralan. Nešto južnije, odlazimo do Vijetnama gde se ističe artisanal parfemska kuća d’Annam. Parfem White Rice koji potpisuje odličan je #firstbuy za sve koji žele nešto više da nauče o ovoj noti.
Parfemi sa mirisnom notom pirinča
Ukoliko volite miris sveže opranog pirinča ili specifične arome koju ispušta kada se kuva, ovi parfemi će biti vaše otkriće. Nisu za svakoga, ali to je u neku ruku i očekivano. U potrazi za savršenim letnjim parfemom, okrenućete se pirinču kao srednjoj noti. Na ovoj poziciji ona nije najdominantnija, već donosi prirodan miris čistog i kremastog. Odličan primer letnjeg parfema koji u sebi sadrži notu pirinča je Moonlight in Heaven koji potpisuje Killian. Pomešan sa citrusnim notama, pirinač u ovom parfemu donosi ženstveni i lagani osećaj.
Spoj pirinča i zemljanih nota kao što su glina, sandalovina i musk, stvara parfem koji možete nositi tokom cele godine, a odličan izbor ovog kalibra je nišni Naked Dance brenda .Oddity. Zanimljivo je što je svaka od bočica brenda potpuno unikatna, s obzirom na to da se čepovi prave od različitih delova drveta. Za istinske ljubitelje gurmanskih parfema, Dirty Rice brenda BORNTOSTANDOUT® jasno će definisati miris pirinča uz kremaste note mleka i badema.
Les Liquides Imaginaires Phantasma je parfem koji će prikazati pirinač kroz začinsku paletu uz note đumbira i crnog čaja. Ljubiteljima cvetnih nota preporučujemo Creed Love In White, koji na suptilan način provlači pirinač kroz svoju paletu. Nešto dominantniji miris pirinča donosi Diptyque L’ Eau Papier, koji ga kombinuje sa mimozom i muskom.
Foto: Metropoliten / Belodore / .Oddity / Les Liquides Imaginaires / Ministry of Scent / Instagram / @noorieana, @elinwarn, @evameloche /