Journal.rs

Katarina Vujačić za Journal o kreiranju brenda Katri, parfemima koji nisu štetni po kožu i trudnoći kao inspiraciji

Katri – više od parfema.


Parfem – miris po kom nas bližnji, ali i potpuni stranci, pamte, bočica samopouzdanja, alter ego male mililitraže i zaštitni znak. Uz omiljene parfeme nižemo uspehe, kreiramo uspomene, pamtimo ljubavi i započinjemo prijateljstva. Oni nas prate svakog dana, od jutra do mraka, bivajući detalj koji nas čini komfornijim u sopstvenoj koži. No, jedno od retko postavljanih pitanja je – da li su parfemi uopšte zdravi po našu kožu? Kao organ najveće zapremine, koža upija, oseća i transportuje sve supstance koje nanesemo u krvotok.

Ovo, poprilično kompleksno pitanje, sebi je tokom trudnoće postavila Katarina Vujačić – majka i osnivačica brenda artisan parfema Katri. Želja da učini nešto lepo za sebe i svoje dete, pretvorila se u brend koji redefiniše pogled na parfemsku industriju i važnost naizgled malih navika koje kreiraju zdraviju svakodnevicu. Bezbedni zagrljaji dolaze uz bočicu Katri parfema, a Katarina je za Journal otkrila sve o njima.

  • Brend Katri pravi je dokaz da majčinstvo i trudnoća mogu biti izvor neograničene inspiracije. Da li nam možeš približiti proces kreiranja brenda tokom sve tri trudnoće – kada si prvi put došla na ideju osnivanja, krenula da razmišljaš o sastojcima i samoj estetici koju brend zagovara?

Ideja se javila još 2017. godine, tokom moje prve trudnoće. Saznanje da moje odluke sada direktno utiču na još nekoga navelo me je da dublje istražim kakav uticaj ima sve što nanosimo na kožu i šta je zaista bezbedno. Tada nisam pronašla alternativu za moje omiljene niche parfeme i jednostavno sam prestala da ih koristim dok ne prođe period trudnoće i dojenja. Treća trudnoća mi je dala snagu da svoju ideju i realizujem. Kada sam shvatila da još uvek niko nije spojio najbolje od oba sveta – kvalitet i sigurnost, odlučila sam da to uradim ja.

  • Kada si shvatila da parfemi koje koristimo poseduju sastav koji nije zdrav po kožu?

Negde sam pročitala ne preporučuje se u trudnoći i pošto me uvek zanima uzrok, a ne samo posledica, upustila sam se u istraživanje. Tada sam otkrila da se iza reči parfem na deklaraciji može kriti još 3000 sastojaka koje proizvođači nisu u zakonskoj obavezi da navedu. Među njima su i ftalati, koji utiču na plodnost i hormonski balans. Kod beba i male dece izloženost ftalatima može poremetiti razvoj endokrinog sistema i uticati na zdravlje reproduktivnih organa u budućnosti.

  • Katri predstavlja isceljenje u mnogim oblicima – na polju parfemske industrije, ali i shvatanja da sa malim navikama počinje putovanje zdravijeg života. Zašto misliš da je bitno da ljudi počnu da obraćaju pažnju na sastav parfema koje svakodnevno koriste?

Ne mislim da život treba da bude spisak zabrana niti da treba da se odreknemo svega što volimo. Verujem da pravu razliku prave stvari koje koristimo svakodnevno. Ako su one bezbedne i podržavaju naše zdravlje, naše telo ima prostora i snage da se izbori sa povremenim izlaganjem manje idealnim sastojcima. Zato svoje omiljene proizvode, koji možda nisu savršeni, možemo sačuvati za posebne prilike, a svakodnevno birati one koji nas štite, a ne narušavaju naše zdravlje. Isceljenje je u pronalasku tog balansa i mira sa sopstvenim odlukama.

  • Kako izgleda proces kreiranja Katri parfema? Po čemu se on razlikuje od ostalih?

Naša esencija se razvija u Francuskoj, posebno za nas, sa notama koje sam pažljivo uklapala. Nakon finalizacije formule, sledi proces maceracije. U današnjem brzom svetu, fokusiranom na profit, taj korak se često skraćuje, dok kod nas traje punih mesec dana. Tokom maceracije mirisne note se prožimaju i zaokružuju u harmoničnu celinu. Nakon toga sledi hladna filtracija, koja čuva postojanost i čistoću mirisa. Rezultat je autentičan parfem, premium kvaliteta.

  • Šta ovaj brend znači za tebe izvan okvira samog naziva koji je usko povezan sa tobom?

Katri je nastao iz želje da stvorim nešto što ima svrhu i kvalitet, a da pritom ne trpi moja porodica. To je način da živim u skladu sa sobom i svojim vrednostima i da ih prenesem dalje svojim ćerkama i svim ženama koje možda traže podsticaj da slede svoj instinkt. Volela bih da Katri bude podsetnik da snovi mogu da se ostvare kroz istinu i ljubav i da prava snaga oduvek leži u nežnosti i empatiji.

  • Kako miriše tvoj idealan parfem? Koje parfemske note preferiraš?

Moj idealan parfem ne preplavljuje, već podržava ženu koja ga nosi. Volim note smokve i sandalovine, a i ružu kada je složena na pravi način. Na primer, dopada mi se kako je to urađeno kod parfema Le Labo Rose 31.

  • Sama bočica parfema je veoma unikatna – snažna i elegantna, kao i sam brend. Kako je tekao proces dizajniranja, biranja materijala i direkcije celokupnog identiteta iste?

Želela sam da bočica prenese suštinu mirisa, jasnoću i promišljenost u svakom detalju. Zato smo birali staklo bez preliva i suvišnih detalja. Oblik je svesno biran da prirodno leži u ruci, bez oštrih ivica. Želela sam da bude elegantni dodatak svakom prostoru. Čep je odabran tako da upotpuni bočicu i prenese osećaj kvaliteta. Njegova tekstura i boja podsećaju na prirodni kamen, pa svaki ima sitne razlike. To mi je važno jer želim da i kroz ovaj detalj Katri zadrži osećaj autentičnosti.

  • Parfem Firstborn Daughter je prvenac brenda. Da li se njegove note dopadaju tvojoj ćerki koja je bila inspiracija za isti?

Inspiracija je bila moja prva ćerka, ali i svaka žena koja brine o svima i vodi ličnim primerom i ljubavlju. Zato je rečenica moje prvenice Mama, kako lepo mirišeš bila najlepša potvrda svega što radim.

  • Katri je debi kampanjom već prikupio simpatije. Koji je sledeći korak brenda? Da li je novi miris već in the making?

Drago mi je što su ljudi prepoznali da je Katri nastao iz dobre namere i puno ljubavi. Zato će drugi miris biti inspirisan željama naše zajednice. Sada čekamo povratne utiske i počećemo čim budemo spremni, jer naš artisan način proizvodnje zahteva vreme i strpljenje.

  • Gde vidiš sebe i Katri za pet godina?

Za pet godina vidim zajednicu povezanu istim vrednostima, nove mirise i nove proizvode koji su jednako transparentnog sastava i istog kvaliteta. Vidim i žene koje su, slušajući našu priču, odlučile da slede svoj instinkt i ostvare svoje snove. I ko zna, možda i jedan prostor u kom ćemo predstaviti sve svoje proizvode i upoznati ljude koji sa njima rezonuju.

Foto: Milica Beloica
Kreativni direktori: Petra Leskovac i Ana Parčetić