Vodimo vas u virtuelni obilazak izložbe Four Play savremenog vizionara Vuka Vidora
Vodimo vas u virtuelni obilazak izložbe Four Play savremenog vizionara Vuka Vidora

Vodimo vas u virtuelni obilazak izložbe Four Play savremenog vizionara Vuka Vidora

U igri reči konceptualni umetnik ovog puta sa lica mesta pokušavamo da saznamo gde leži koncept u umetniku i na koji način umetnik konceptu daje smisao. Da li je traganje za istinom u umetnosti ono što nas toliko privlači i gde se tu nalazi [ i pronalazi ] čovek? Na neka od naših pitanja odgovor nam je dao čovek čije ime i rad apostrofiraju savremenu i vizuelnu umetnost kod nas i u svetu  – Vuk Vidor, koji nas je ovog puta u ulozi domaćina sproveo kroz svoju novu izložbu Four Play.

Odakle crpi inspiraciju, koja razmišljanja stoje iza samog naziva i šta je u fokusu svake od četiri izložbe – pokušali smo da saznamo iz prve ruke, a danas sa vama delimo parče Journal-ovog dnevnika koji sferu kulture podiže na stepenik više.

/ / Vuk Vidor: Four Play.

Four Play predstavlja četiri istovremene izložbe Vuka Vidora postavljene u Beogradu na četiri lokacije. Kroz ove četiri izložbe Vuk nam je prikazao četiri različite prespektive iz koje sam posmatra, istražuje i stvara, a koje se na kraju mogu sintetisati u jedan mali Vidor unverzum sastavljen od slika, instalacija, misli i crteža u čiji fokus umetnik stavlja čoveka i večito pitanje suštine života i sudbinskih pitanja – Ko smo? Šta radimo? Gde idemo? Do odgovora pokušava da dođe pristupajući iz različitih aspekata posmatranja i razumevanja života. Kroz koncept  four play odnosno predigru iliti vođenje, Vuk nas je sproveo kroz celokupnu izložbu koja je započela u Salonu Muzeja grada Beograda sa prvom postavkom Dodecameron.

/ 0. 1 DODECAMERON /

lokacija: Salon Muzeja grada Beograda, Bulevar Kralja Aleksandra 30

Dodecameron [ dvanaest ] – čine dvanaest slika velikog formata naslikanih u Beogradu u proteklih nekoliko godina. Svaka pojedinačno predstavlja interpretaciju ljudske figure smeštene u imaginarnim prostorima gde postaje hibridna forma zatečena između realnosti i sna, svesti i podsvetsi, kao i spona unutarnjeg i spoljnjeg sveta. Svako platno predstavlja nastavak istraživanja sukoba ta dva sveta kroz ljudsku figuru koja spaja vidljivo i nevidljivo, mikroskopsko i makroskopsko. Na taj način, kao varijante na temu |auto|portreta, slike brišu sve predefinisane i prepoznatljive oblike i dimenzije. Tada ljudska figura postaje konektor povezan sa svim mogućim i raznim elementima koji definišu njegovo postojanje, njegovo okruženje i njegovu sudbinu.

/ 0.2 CUL-DE-SAC | ĆORSOKAK /

lokacija: Galerija X Vitamin, Resavska 19

Kako predstaviti osećaj odbijanja, sloma i otuđenosti? Unutrašnjih i spoljašnjih svetova koji se raspadaju i razbijaju na komade unutar i oko vas?

Instalacija Ćorsokak predstavlja emotivnu predstavu stanja isključenosti, odbacivanja, udaranja u zid i neizbežnog suočavanja sa realnošću. U njoj je prikazan šuplji organ snažnog mišićnog zida smeštenog u grudnom košu iza grudne kosti, koga jednom rečju nazivamo srce. U Vidorovom Ćorsokaku ono predstavlja ličnu i emotivnu identifikaciju predstavljenu kroz instalaciju predimenzioniranog srca okruženog slomljenim staklom i perlama, praćeno muzikom koju je umetnik sam komponovao.

 

Zaglavljeni u praznini, kao suočeni sa sudarom sa samim sobom u sred vazduha, kažnjeni od strane Bogova i Ljudi, ogoljeni od ponosa, ega, svrhe i pravca. I onda, odjednom, suočeni ste sa iskrivljenom slikom o sebi u tom urušenom svetu. Izvan svega. Odbačen. Slomljen. Razbijen. U Ćorsokaku.

/ 0.3 SWEET APOCALYPSE | PART 1 | /

lokacija: SKC, Kralja Milana 48

Sweet Apocalypse | Part 1 je projekat stvoren, sada već davne 2002. godine, u kojoj je dominantna biblijska tema Četiri jahača Apokalipse iz Otkorvenja Svetog Jovana, koje je Vuk postavio u savremeni kontekst tadašnjeg vremena. Dijagrami, koji prate glavni fokus izložbe – četiri slike koje predstavljaju Konjanike, pozicioniraju projekat u diskurs timeline istorije Umetnosti i istorije Čovečanstva, koje su nekako sudbonosno, posedovale predviđalačku moć umetnikovog razmišljanja kroz vreme koje je potom usledilo u vidu ratova, epidemije, tehnologije.

Kuga, Rat, Glad i Smrt, svi imaju skup posebnosti, brojeva, atributa i boja koji definišu svakog od njih. Slike se ne drže originalnog opisa, već koriste četiri određene boje – belu, crvenu, crnu i zelenu, kao polaznu tačku da ih prikažu na otvoreniji i ličniji način. Pored slika izložbu sačinjavaju i dijagrami koji prikazuju linearni kontinuitet između istorije Sveta isprepletene sa evolucijom umetnosti koja vodi ka realizaciji elemenata i faza Apokalipse u savremenom okruženju.

/ 0.4 ATOMS & CELLS /

lokacija: ARTE galerija, Kralja Milana 48/50

Kolekcija radova iz Vukovih različitih životnih perioda i serija koji kombinuju galaksije, ćelije, lobanju kao konektor čoveka u prostoru i svemiru predstavljaju tematiku izložbe Atomi i ćelje nastale kao kao rezultat umetikovog poimanja atomskog i mikroskopskog dejstva u kontrastu sa galaktičkim i makroskopskim.

Prvi deo ilustrovan je serijom radova na papiru pod nazivom Životi svetaca, gde se stvarni i izmišljeni sveci prikazuju kroz apstraktne ćelijske oblike na poljima boja, što dovodi do ograničavanja njihovih tradicionalnih realističnih prikaza imaginarnih DNK portreta. Drugi deo izložbe čine slike inspirisane galaktičkim dimenzijama. Pored izmišljene galaksije kataloga nasumičnih beleški i zvezda, ona uključuje i motiv lobanje kao prikaza protoka vremena, pamćenja i povezivanja nevidljive spone koje mi dole imamo sa onim što se dešava gore. Na samom kraju serije, diptih Dan prikazuje atomske eksplozije u vidu dijaloga koji pravi most između atoma i univerzuma, u kojem je prvi sposoban da utiče na drugog.

Foto: Maja Mijatović [ @maja_mijatovic_ ]

Učitati još
Zatvori