Današnja modna klima je promenljiva. Brzina svakodnevice ne ostavlja dovoljno prostora dizajnerima da se fokusiraju na vanvremenske odevne komade koji, pored toga što predstavljaju epitom klasike, zapravo nude kvalitet. Social media marketing postao je ključni fokus, kvalitet opada, autentičnost bledi, a cene rastu. Naizgled se čini da od količine opcija nismo sigurni gde bismo šta kupili, ali realnost je drugačija – u moru brendova nekolicina se izdvaja po kvalitetu i svojoj predanosti dizajnu. Jedan od njih je brend sa domaće modne scene – Marija Tarlać.
Pored elegantnog ispisa na etiketi, Marija Tarlać je mnogo više od brenda. To je žena koja, čini se, u jednom životu živi pet, istinski neguje ljubav prema klasičnoj modnoj formi i ženstvenosti. Malo je brendova u čijoj ponudi možete pronaći haljinu ili odelo koje će vam stajati kao saliveno, a kod nje – to je jedina opcija. Svaki komad se dovodi do perfekcije, aksesoar govori svojim jezikom, a materijali istinski nude kvalitet i komfor. Baš zato je Marija Tarlać dizajnirala ovogodišnji Journal September Box. Dezen koji je ključan kod brenda, etiketa i kolor paleta koja savršeno pristaje jesenjoj sezoni čine ovogodišnji Journal September Box. O modnoj industriji danas, moći krojeva, počecima, ali i budućim planovima, razgovarali smo sa Marijom Tarlać.
-
Vaša ljubav prema modi datira još od devedesetih godina, kada ste se nalazili ispred kamere u ulozi manekenke i voditeljke. Ona je kasnije postala Vaš životni poziv iz sopstvene potrebe za kvalitetom, ali i pristupačnim cenama u industriji. Da li sada, godinama kasnije, primećujete iste rupe na tržištu kao i kada ste počinjali? Šta se promenilo?
Mislim da je modna industrija u nikad lošijoj poziciji. Imate dva izbora – masovnu proizvodnju ili high-end brendove koji su postali nedostižni većini. Pored toga što su nedostižni zbog svojih cena, svi su identični. Vi sada kada prođete pored jednog Valentina, ne znate da li je to Gucci od pre pet godina. Pravo da vam kažem, uopšte ne kapiram koja je poenta šetanja tih kreatora, kao da ne postoji niko nov. Takođe mi je postalo neverovatno kako žena treba da izgleda danas, kako se izgubila ta ženstvenost i lepota ženskog tela. U svom radu se držim kvaliteta, pristupačne cene i dugovečnosti odevnih komada. A to sada u modi imate, mislim, u sklopu možda dva, tri brenda.
-
Dezeni koje kreirate su jedan od najprepoznatljivijih aduta Vaših odevnih komada, a jedan od njih se nalazi i na ovogodišnjem Journal September Box-u. Šta Vas najviše inspiriše prilikom kreiranja istih?
Moram da kažem da sam osoba koja je uvek volela solid color i uvek sam se plašila boja. Konstantno sam bila u crnom, crno-sivom… Bilo mi je neverovatno kada vidim nekoga u beloj boji, a sada bih nosila samo belo na belo. S godinama sam zavolela boje. Sada obožavam sve jarke kolorite.
Inspiriše me sve što me okružuje – muzika, ljudi, film… Obožavam tigrove, u svim mogućim oblicima. Takođe, cveće jako volim ali je veoma zahtevno preneti ga na tkaninu. Za jesen ćemo imati rombove, u drugoj kolor kombinaciji. I eto, nadam se da ćemo se za ovo proleće i leto ponovo vratiti tigrovima i palmama, njih obožavam.
-
Prošlogodišnju jesenju sezonu osvojili su Vaši setovi sa motivima romba. Koji dezen ćemo toliko voleti ove sezone?
Moram da priznam da sam veoma ponosna što mi ove rombove plasiramo već par godina unazad, a ove sezone su ih izbacili baš svi. Lepo je kada znate da idete u korak sa svetskom modnom scenom. Ove jeseni smo se opredelili za karo momente. Mislim da bih konstantno mogla da nosim odeću sa engleskom karo šarom, obožavam je. Tako da ove jeseni volimo engleski karo.
-
Kako izgleda Vaš proces dizajniranja – od početka do samog kraja? Da li imate neke rituale koje sledite?
Rituale nemam jer to je ipak samo haljina koju pravimo. U poslednje vreme insistiram da u bukvalnom smislu napravim ako treba i osam prvih uzoraka, dok nisam stoprocentno sigurna i zadovoljna, pre slanja u proizvodnju. Ja se sada trudim da se malo izmestim iz svoje male radionice i da radim sa velikim fabrikama. Sada dovodimo svaki naš uzorak do perfektnog oblika.
-
Da li se sećate prvog odevnog komada koji ste dizajnirali? Od kog materijala je bio satkan i da li ga još uvek posedujete u arhivi?
Da, imam. To je crna balon haljina od taft svile. Čak imam i neke fotografije na Instagramu u toj haljini. Ona je široka pa se zavrne, jako je mini. Ima duboki v izrez napred i gola leđa. I ono što je najbitnije – i dalje je proizvodimo.
-
Materijali i sam kvalitet odeće koju potpisujete su Vam na prvom mestu. Sa kojim tkaninama najviše volite da radite, a koje nisu dozvoljene u vašem ateljeu?
Ne volimo poliester, ali moram da kažem da kada su svečane haljine u pitanju, žene u poslednje vreme samoinicijativno insistiraju da se haljina uradi od poliestera. Zaista ga retko radimo jer taj materijal nije dobar za žene i njihova tela. Krajnji proizvod od poliestera mi nikada nije zadovoljavajući. No, nekada zaista izađemo u susret. Volela bih da se žene malo više edukuju kada su u pitanju sami materijali koje nose.
-
Današnja modna klima je promenljiva – kupci su shvatili da ime i cena ne garantuju kvalitet, te je poverenje sve manje prisutno prilikom kupovine. Vaš brend je ostao dosledan svojim postulatima i sama srž politike kojom poslujete se nije menjala. Šta biste izdvojili kao ključnu formulu uspešnog brenda i zadovoljnog kupca?
Mi za apsolutno svaki komad dajemo garanciju. Mislim, kad kažem garanciju, to je da, ako se dogodi neka greška na hemijskom, ja sam uvek voljna i da zamenim model i da ispravim grešku. Svaku našu grešku želimo da ispravimo i tu smo da učinimo taj predmet zaista vrednim. Jer ja imam te moje haljine koje sam nosila pre deset godina i zaista ih i nosim i obožavam i dan-danas. Baš sam ponosna na to. Uostalom, lično sada nosim samo ove stvari. Ne nosim više ništa što nije potpisano mojim brendom. Kada šetam po robnim kućama tada se najviše iznenadim, kada vidim koliko je dobrih komada ostalo, a kako su se žene ipak odlučile za nešto što je za jedno, dva ili tri nošenja.
-
Žene neretko govore da se u Vašim odevnim komadima osećaju najbolje – bila to svečana haljina ili ležerni džemper. Šta je tajna Vaših krojeva?
Tajna je u mojoj kilaži. Ja kad se ugojim, onda je taj broj 38 malo veliki, ja kad oslabim, onda je 38 jako mali. Kada pravim haljine, ja zaista ženu zamišljam sa velikim grudima, malim strukom i velikim kukovima. Tako ja to vidim kroz kroz prizmu zlatnog doba Holivuda i krećem od toga. Uz kaiš koji strukira, široku košulju i neke dobre pantalone, dolazimo upravo do toga.
-
Šta nam novo spremate – da li nam možete dati sneak peek nove kolekcije ili budućih planova za brend?
Naš korak, mogu premijerno da najavim da ćemo se od ovog leta više posvetiti online-u. To nam je neka ideja. Želimo da dođemo do većeg broja kupaca kojima ćemo ponuditi najkvalitetnije što možemo. Plan nam je i da dođemo u Zagreb sledeće godine, da tamo otvorimo radnju. To su projekti na kojima trenutno radimo.
-
Koji stilski savet biste dali Journal čitateljkama?
Da zaista ne moraju da isprate svaki modni trend. Da široke pantalone i široke farmerke nisu za svakoga, da moraju da procene šta je to što je za devojku, šta je za ženu i šta je za ženu koja ima 50 godina. Bitno je da pronađu garderobu u kojoj one izgledaju najbolje. I to je nešto čega treba da se drže.
Kreativna direkcija i produkcija: Iva Vuković
Foto: Ljubo Ašćerić