Najpristrasniji pregled novog albuma Lane Del Rey – i ne, nije nas briga

Najpristrasniji pregled novog albuma Lane Del
Rey – i ne, nije nas briga

Tačno u ponoć, Lana Del Rey je sinoć izbacila svoj deveti studijski album Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd zbog kojeg su fanovi predano ostali budni čekajući. Iako nekarakteristično za pevačicu, album je izašao obećanog datuma najavljenog izlaskom istomenog singla (doduše, izmenjenog u jednom trenutku), a sa njim je zvanično došla i nova persona koju će mnogi od nas usvojiti dok ne dođe sledeća Lanina era koja će je zameniti, i tako u krug.

Nakon inicijalnog slušanja koji je doveo do neminovnih ponovnih preslušavanja, donosimo možda najpristrasniji pregled novog albuma Lane Del Rey, i ne, nije nas briga.

@neilkrug
@neilkrug

Sa gotovo zastrašujućom sigurnošću, ime Lana Del Rey stvara određenu sliku u glavama onih koji su bar jednom čuli za njega: uvek melanholična i sumorna pevačica sa naročitom ljubavi prema vintage Americana estetici i izgubljenom sjaju holivudskog glamura. Međutim, reći da ova specifična vizija ima ikakve veze sa umetnicom kojoj danas svedočimo je isto poput pitanja koliko delite zajedničkog sa osobom kojom ste bili pre 10 godina? Iako sumnjamo da će ikada nestati senzualnost i strast koje umetnica više od deceniju neguje, ono što sada imamo pred nama jeste skoro pa epilog umetničke karijere Lane Del Rey, kao i neprikosnoveni prikaz rasta njenog majstorskog zanata.

Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd?

Iza albuma Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd stoji ime umnogome odgovorno za još dva izvanredna pevačicina albuma, Jack Antonoff. Kako Norman Fucking Rockwell i Chemtrails Over the Country Club oboje zasluženo uživaju u titulama najhvaljenjih albuma od strane kritičara i fanova zajedno, DYKTTATUOB nije obećavao ništa manje od toga.

Tematike poput nesrećne ljubavi, buntovnog odrastanja, jurnjave za slavom, novcem i priznanjem činile su dominante motive u pevačicinim ranijim albumima, međutim, ozbiljan preokret stvaralaštva Lane Del Rey, otpočet u prethodnih nekoliko albuma, došao je do svog vrhunca u najnovijem projektu. Sada, fokus je prvenstveno stavljen na duboku introspekciju i poimanje pitanja poput porodice, intimnosti, sreće i smrti, pesmama koje se kreću u rasponu od umirujuće poezije do unhinged eksperimentalnih klupskih zvukova.

@neilkrug
@neilkrug

When you know, you know

Uz stalno pominjanje traganja za osećajem doma, uloge majke koju tek treba da dostigne, kao i komplikovanih odnosa sa sopstvenom, Lana duboko zaranja u sve ono što joj se godinama nameću kao neizbežna egzistencijalna pitanja. Lana snažno odbacuje sve što nema osećaj njenog, ubrajajući u to trivijalne javne presude kao i nepresušne kritike medija koje su umnogome definisale pevačicinu karijeru.

Sumorna, melanohlična pevačica koju smo godinama znali i voleli, smenjena je istinski srećnijom personom koja i dalje pokušava da se snađe u moru neodgovorenih pitanja. Ovog puta, doduše, mnogo sigurnija u svoje odluke i put koji se nalazi pred njom.

Zvanična Journal presuda kada je u pitanju to gde se nalazi DYKTTATUOB album na lestivici genijalnosti pevačicinog stvaralaštva, jeste da imamo posla sa jednim od najnadahnutijih i lirički najkompleksnijih Laninih ostvarenja do sada, koji argumentovano teži tutuli njenog najboljeg dela. Kako ovo već sada znamo? Citiraćemo Lanu tekstom koji se provlači na više mesta kroz nove pesme, i koji umnogome postavlja ton koji zaokružuje ceo album – when you know, you know.