Umetnost inspirisana umetnošću najčistija je forma izražavanja, a ovu ideologiju prihvatili su i svetski videografi koji stoje iza nekih od najpopularnijih muzičkih spotova. Naime, najfinije iz sveta muzike ne gradi svoj uticaj isključivo na melodijskoj virtuoznosti ili pak liričkim genijalnostima već na celokupnom (vizuelnom) identitetu koji uključuje osmišljavanje muzičkih spotova čija vizija prevazila granice estetike i zalazi u kategoriju filozofske diskusuje. Rihannin spot za pesmu Rude Boy inspirisan je radom umetnika Ketiha Haringa dok je Nicki Minaj još 2012. (mnogo pre Louisa Vuittona) uočila značaj koji Yayoi Kusama ima u savremenom društvu, te su se prepoznatljive tačke nalazile upravo u spotu The Boys. U nastavku teksta donosimo nešto suženiji fokus i predstavljamo pet svetskih muzičkih videa koji referentnu tačku pronalaze u nekim od najčuvenijih dela istaknutih (likovnih) umetnika.
Spotovi inspirisani umetničkim delima
Foto: Youtube Screenshot, Profiemdia, Instagram (@petrus.malus, @lacma)